rachellekleijne.reismee.nl

Week 3: Langa & Life Zone Soccer

Afgelopen vrijdag ben ik teruggekomen in Nederland.
Helaas heb ik in de laatste week van mijn reis geen blogs kunnen plaatsen, omdat ik niet beschikte over een internet connectie.

Langa (11 & 12 december)

In de laatste week ben ik aanwezig geweest bij het project Langa.
Hiervoor moesten we 's ochtends om 06:00 uur opstaan om om 06:30 aan het ontbijt te zitten. Om 07:00 vertrok de bus naar Seapoint. Dit was een heel groot zwembad (met 3 baden) dat aan de zee lag.
Rond 07:45/08:00 arriveerden de kinderen uit de sloppenwijk Langa bij het zwembad. Deze waren 's ochtends opgehaald door een van onze bussen.
De kinderen kregen allemaal een herkenbaar shirt van ons, zodat we de kinderen goed bij elkaar konden houden. De kinderen werden verdeeld over 2 zwembaden; het kinderbad en het ondiepe bad.
Op maandag (11-12) werd ik ingedeeld in het ondiepe bad. We zijn hierbij met de kinderen aan de slag gegaan met een aantal estafette spellen en hebben het drijven behandeld. Hiervoor hadden we allemaal hulpmiddelen bij ons, zoals flessen en drijvers.
Ook hebben we de kinderen in groepen de beginselen van de schoolslag aangeleerd. Je kon aan de kinderen opmerken dat ze het erg lastig vonden, maar wel heel erg leuk. Helaas was voor sommige kinderen de pret van korte duur, want het water was heel erg koud. De meeste kinderen gingen dan ook op de stenen aan de rand van het zwembad liggen om op te warmen.
Op dinsdag (12-12) werd ik ingedeeld in het kinderbad. Hier hebben we de kinderen lesgegeven die nog niet kunnen drijven. We zijn gestart met het natspetteren van de kinderen en elkaar, om de kinderen te laten wennen aan het water. De kinderen hadden er erg veel plezier in en zagen ook al snel de uitdaging om het water in te gaan. Hier hebben we verschillende leuke spellen met ze gedaan.

In de middagen zijn we met de kinderen naar een naastgelegen park gelopen.
Eenmaal aangekomen in het park kregen de leerlingen een stuk fruit.
Nadat ze even hadden uitgerust van het zwemmen, zijn we aan de slag gegaan met verschillende sportspellen.
Er waren 5 verschillende sportspellen uitgezet in het park en de kinderen gingen in groepen elk sportspel langs.
Ze waren erg enthousiast en kregen na afloop een boterham.

Life Zone Soccer (13 december)

Op woensdag (13-12) hebben we onze laatste project dag gehad.
Deze project dag heeft plaatsgevonden in Kensington bij Life Zone Soccer.
We hebben een heel groot voetbaltoernooi georganiseerd waarbij zowel de kinderen uit Langa als Kensington welkom waren. De kinderen uit Langa zijn 's ochtends opgehaald met een busje en arriveerden rond 09:00 bij Life Zone Soccer.
Het toernooi bestond uit meerdere categorieën: jongens onder 12, jongens onder 16, meisjes en senioren.
Wij werden ingezet om de wedstrijden te leiden en te fluiten.
De kinderen hebben erg veel lol gehad en een aantal teams hebben na afloop een trofee gekregen.

Ik ben door een van de trainers van Life Zone Soccer gevraagd om in zijn senioren team te komen.
Helaas heb ik maar 1 wedstrijd kunnen spelen, want hierna werden de senioren wedstrijden afgelast, vanwege een gebrek aan tijd.

We hebben de dag heel erg leuk afgesloten door een toernooi te spelen tegen de coaches van Life Zone Soccer.
Er werden 3 Fontys Teams gemaakt en 2 Life Zone teams die in een toernooivorm tegen elkaar speelden.
Ik heb met mijn team de finale gehaald, maar helaas niet gewonnen van de trainers/coaches.
'S middags hebben we afscheid genomen van de coaches en dit was best lastig. Ik had best wel een goede band opgebouwd met een aantal coaches en dan is het lastig om afscheid van elkaar te nemen.

Gelukkig zijn 3 coaches 's avonds nog met ons mee uit geweest naar een bar bij ons verblijf in de buurt.
Zo hebben we de 3 projectweken samen op een hele leuke en gezellige manier af kunnen sluiten.
Ik hoop dat ik de coaches ooit nog een keer zie.

Reacties

Reacties

Tonneke

Geweldig verslag Rachelle met af en toe een emotioneel tintje,dat geeft wel aan hoe fijn de band tussen jullie en de afrikaanse mensen is geweest.Je zult ze zeker gaan missen maar met een dankbaar gevoel dat je in hun leven hebt mogen kijken.En nu op naar de wel verdiende vakantie,geniet ervan.liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!