rachellekleijne.reismee.nl

Week 2: Life Zone Soccer

4 t/m 7 december

4 december was een spannende dag. Op deze dag zijn we verdeeld over homestays (bij mensen thuis) in Langa (township) waar we voor 3 dagen zouden verblijven.
Daarnaast is op maandag mijn project gestart bij Life Zone Soccer op de Wingfield Primary School in Kensington.

Bij Life Zone Soccer werden we direct heel warm ontvangen. Ik voelde me er meteen op mijn plek en ik kon het erg goed vinden met de coaches.
De coaches hebben op de eerste dag de leiding genomen en een aantal dingen geïntroduceerd die bij hun gebruikelijk zijn.

Na het project zijn we naar onze homestays gebracht. De ‘mama’s’ stonden buiten al op ons te wachten. We zijn met een aantal (4/5) verdeeld over de verschillende homestays.
Aangekomen in mijn homestay bleek er een gebouw achter het huis te zijn waar 3 stapelbedden stonden en we een eigen badkamer hadden.
Ik heb een heel goed en fijn verblijf gehad in de homestay. Er werd heel goed voor ons gezorgd en ik heb heel erg lekker gegeten.

Mijn project bij Life Zone Soccer is een groot succes geweest. De dagen zijn goed verlopen, waarbij we elke dag hebben geprobeerd om onze organisatie zo goed mogelijk aan te passen i.v.m. structuur voor de kids en het weer.
Bij Life Zone Soccer komen namelijk vooral kinderen die thuis veel geweld meemaken of verslaafde ouders.

We zijn met de kinderen aan de slag gegaan met verschillende sportspellen: soccer, flag football, acrogym, hockey, fire in the hole en Kinball.
De kinderen waren erg enthousiast maar het is erg warm geweest de afgelopen dagen. Hierdoor raakte kinderen snel vermoeid en hebben we ervoor gezorgd dat er veel pauzes waren tussen de spellen.
Om 1200 uur was de sportochtend voor de kids afgelopen en kregen ze lunch.

Wij zijn elke middag vanaf 1300 uur naar de Maitland High School gegaan om hier te bouwen aan een nieuw voetbalveld.
Hier hebben we een oud tennisveld schoongeveegd (allemaal kiezels verwijdert) en hebben we het gras om het veld met schoppen verwijdert. Dit was heel erg zwaar werk, vooral door de hitte.
Gelukkig mag het resultaat er zijn, want door het harde werk is het eerste veld klaar voor het storten van cement (dit zal de onderlaag van het veld vormen).

Ik heb de afgelopen dagen een hele leuke band opgebouwd met de coaches van Life Zone Soccer en volgende week zullen we deze mooie tijd af gaan sluiten met een gaaf voetbaltoernooi.

Gister (6 december) heb ik een zware dag achter de rug gehad. Na ons project bij Life Zone Soccer hebben we een rondleiding gekregen door de sloppenwijk Langa. De homestay waarin we verblijven is erg luxe in vergelijking met de echte krotjes.
We zijn door een steegje gelopen die omringd is door krotjes en zijn ook een krot in geweest. Daarnaast hebben we een krot bezocht waar 16 families wonen. Deze krot bestond uit een aantal kamers waarbij in elke kamer 3 families (11 mensen) wonen waarbij 3 bedden zijn en de rest op de grond moet slapen.
Ik ben heel erg geschrokken van deze beelden en ben hier ook best emotioneel van geworden. Het is heel lastig om te beseffen dat er mensen in de wereld zijn die gewoon geen kans hebben op een goed toekomst.

De afgelopen dagen heb ik geen internet gehad, dus vandaar dat de verhalen nu worden gepost.

Reacties

Reacties

George Kleijne

mooi verhaal Rachelle.

Tonneke

Rachelle ik heb heel veel bewondering voor je,het is geweldig als ik lees wat je voor de kinderen doet en met hoeveel respect je over deze mensen praat.
Ik begrijp uit je verhaal dat het nogal heet is op dit moment hebben ze wel voldoende drinkwater?en hoe is het met de insecten daar?Is het de bedoeling dat het voetbalveld van beton word Rachelle?Ik ben blij om te lezen dat het fijn was bij de plaatselijke bevolking en dat ze met het beetje dat ze hebben jullie nog zo'n fijne opvang geven,ik kan me voorstellen dat dit heel emotioneel moet zijn geweest.Rachelle bedankt voor je prachtige verslag en ik wens je samen met je mede studenten nog veel mooie ervaringen toe.dikke kus.?

Sumaya

Hoi Rachelle,
Mooie foto's en verhalen. Je ziet en maakt nu heel veel mee. Sommige dingen zijn leuk en sommige minder leuk. Ik hoop dat je het allemaal een plekje kan geven en er toch nog zoveel mogelijk van kan genieten. Je doet goed werk..zeker iets om trots op te zijn!! Het allerbeste

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!