rachellekleijne.reismee.nl

Tafelberg & Robbeneiland

Zaterdag 2 december
Vandaag moesten we vroeg op, want het beklimmen van de Tafelberg stond op het programma.
Dit was echt een geweldige ervaring. We zijn in ongeveer 2,5 uur naar boven geklommen (via de PlatteKlip Gorge route) en dit was erg steil vol met rotsen.
Eenmaal boven was het super mistig en koud, dus helaas konden we niet genieten van een geweldig uitzicht. Natuurlijk hebben we tijdens de klim naar boven al wel wat kunnen meepikken van het geweldige uitzicht.
Nadat we in het restaurant op de top van de berg wat hadden gegeten, zijn we begonnen aan de afdaling via de andere kant van de berg.
Ook dit was super steil en avontuurlijk maar de natuur en het uitzicht waren geweldig.
Ik was af en toe iets te enthousiast en wilde te snel naar beneden klimmen, waardoor ik wat schaafwonden op mijn benen heb opgelopen.
Ik heb echt super genoten van deze dag.
Een dag om nooit te vergeten!

Zondag 3 december
Vandaag stond een trip naar Robbeneiland op het programma. Tot mijn verbazing werd ik β€˜s ochtends wakker en hoorde ik regendruppels. Ik heb dan ook besloten om een lange broek en trui aan te doen en deze heb ik hard nodig gehad deze dag.

Vanuit Waterfront zijn we op de boot gestapt richting Robbeneiland. De boottocht zorgde bij veel van mijn medestudenten tot een misselijk gevoel, want vanwege de harde wind ging de boot flink op en neer over de hoge golven.
Eenmaal aangekomen op Robbeneiland zijn we naar de gevangenis van Nelson Mandela gelopen. Hier hebben we een rondleiding gehad van een oud gevangenislid. Het was mooi om de gevangenis te zien, maar het verhaal eromheen vond ik eerlijk gezegd niet super interessant.
Na de rondleiding hebben we nog een bustour op het eiland gemaakt. Het viel me op dat er heel weinig mensen en huizen te zien zijn. Het eiland is namelijk alleen bewoond door oud gevangenisleden en door de mensen die op het eiland werken.
Ik heb na afloop in de shop nog wat armbandjes gekocht en toen moesten we weer terug op de boot richting Waterfront.

De rest van de dag zijn we wat gaan winkelen in Waterfront, want dit bestaat uit heel veel winkels.

Reacties

Reacties

tonneke

Dus regen heb je daar ook mee gemaakt.Ben jezelf ook misselijk geweest op de boot?maar jij hebt het Robbeneiland gezien daar mag ik alleen van dromen Rachelle., en de schaafwonden van de beklimming zijn het zeker waard toch? Geniet nog maar.dikke knuffel.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!